Szülőként felmerül a kérdés, vajon az én gyerekem ugyanolyan, mint a többi, vagy talán kicsit más? Ügyetlenebb, bizonytalanabb dolgokban, nehezebben boldogul társai között? Esetleg másképp viselkedik? Honnan tudom, hogy mi a gond? Mit kellene ismernie, tudnia? Hogy kellene viselkednie?

3- 4 éves kor jellemzői

Szociális érettség

3 évesen már utánozza a felnőtteket és társait. Játék közben képes kivárni a sorát. Érdeklődést mutat játszótársai iránt. Ragaszkodik játékaihoz, aminek hangot is ad, „enyém”. Többféle érzelmi megnyilvánulást használ. Óvodás korára már könnyen elválik szüleitől.

Megismerő tevékenysége

Megismerő tevékenysége változatos. Már mechanikusan számlál, színeket és formákat megnevez, válogat. Tárgyat képekkel azonosít, ugyanakkor méretek közötti különbségeket is észrevesz. Egyedül vagy társaival szerepjátékot játszik és megjelenik az együtt játszás élménye is. Több darabos kirakót egymáshoz illeszt.

Beszédfejlődés

Hétköznapi tárgyakat és képeket felismer. Hozzá intézet két-három szóból álló mondatokat megért. Meg tudja mondani nevét, korát, nemét és egyre többet kérdez környezetével kapcsolatban. Mondókákat, versikéket utánoz, érti a rajta, benne, alatta fogalmakat. Névmásokat használ, egyre több rag jelenik meg beszédében.

Mozgásfejlődés

Nagymozgásaira jellemző, hogy járás közben már nem nézi a lábát, ügyesen váltott lábbal lépcsőzik fel-le. Bátran futkározik, labdát rúg, ugrándozik, rövid ideig egy lábon egyensúlyoz, könnyen hajol elesés nélkül.  Rajzain megjelenik a függőleges, vízszintes, körkörös vonal. Gyurmából egyszerű alakot formáz. Könyvet képes oldalanként lapozni, játékokat vizsgál, szétszed. Tornyot épít 6-8 kockából. Megjelennek az apró finom mozdulatok gombolás és a cipzár használatánál.

Vegye fel velem a kapcsolatot!

Kedves Látogató!

Köszönöm, hogy felkereste weboldalamat.

Sajnálatosan már semmilyen gyermek felmérést és fejlsztést nem tudok vállalni. (TSMT, SINDELAR…)

Megértésüket köszönöm!

Balogh-Lukács Johanna