gyermek-fejlesztes

Kati fejlesztési története

2015-05-02 by Dutch73

Katival 2010 nyarán találkoztam, az édesanyja kérésére mértem fel a kislány részképességeit. A mama elmondásából kiderült, hogy gond volt Kati magatartásával az óvodában. Ezek a problémák már egy évvel ezelőtt is fennálltak, de a szülő azt gondolta, hogy a gyermeke kissé infantilis és majd kinövi ezt.

A szülő elmondása szerint Kati volt a csoport bohóca, nem fogadott szót az óvónőknek. A feladatokat rendszerint félbehagyta, figyelme könnyen elterelhető volt. Rajzolni, színezni nem szeretett, ha mégis munkához látott, akkor rajzai szegényesek, egyszerűek, kidolgozatlanok voltak. Az is előfordult, hogy megunta a tevékenységet és abba hagyta a felénél a munkát.

A felmérés kapcsán kiderült, hogy Kati több területen alulteljesít. Ezek a következők: vizuális diszkrimináció, verbális- akusztikus differenciálás,vizuális sorrendemlékezet, testséma-téri orientáció, vizuomotoros koordináció.

Katival egy évig dolgoztunk együtt, heti két alkalommal. A fejlesztést a fenti területekre fókuszáltuk, jól haladtunk. 2011 nyarán újabb felméréssel ellenőriztem Kati képességprofilját, mely minimális lemaradást mutatott.

Tavaly Kati elkezdte az iskolát és a visszajelzések azt tükrözik, hogy jól boldogul, az egyik legjobb tanuló az osztályban. Tud koncentrálni, összeszedett, rendezett a munkája, szereti az iskolát, van sikerélménye. Sok piros pontot kap és ő az egyik legszebben író diák az osztályban…

Leave a Comment

Kedves Látogató!

Köszönöm, hogy felkereste weboldalamat.

Sajnálatosan már semmilyen gyermek felmérést és fejlsztést nem tudok vállalni. (TSMT, SINDELAR…)

Megértésüket köszönöm!

Balogh-Lukács Johanna